2 Reasons Why the E36 is an ALMOST PERFECT Project Car

4. Kol 2020.
803 198 Pregleda

We’ve partnered with Omaze again to give you the chance to win a Corvette Stingray with the Z51 Performance Package, PLUS $20,000 in cold hard cash! The car’s taxes and shipping costs are included too. Hurry up and head to Omaze.com/donut for your chance to win. Every donation will support the Ronald Reagan UCLA Medical Center, so support a great cause and enter for your chance to win! Click to enter for your chance to win a C8 Corvette! Link:bit.ly/New-Corvette-Win
The BMW E36 - For years this car suffered from… let’s just call it ugly middle child syndrome. It was sandwiched between the more desirable E30 and the faster, prettier E46. And because the E36 was in that weird unloved middle zone, it started to get really cheap, which is exactly why you see so many of them used as drift cars and track toys today. So today, we are gonna talk about what makes the E36 an ALMOST PERFECT project car. The E36 is rocking The VANOS-having-inline-6-cylinder and maybe more importantly is has **********
Some of our best videos ever are coming out soon, stay tuned so you won't miss a thing!
►Subscribe here: bit.ly/1JQ3qvO
Check out more Donut Media Videos: hrworld.info/home/video/g91ofKiAnXx1aNg.html…
Want a Donut shirt or sticker? Visit shop.donut.media/
Like us on Facebook: facebook.com/donutmedia/
Click here if you want to learn more about Donut Media: www.donut.media/
Donut Media is at the center of digital media for the next generation of automotive and motorsports enthusiasts. We are drivers, drifters, and car enthusiasts who love to tell stories.

Komentari
  • What are some other good project car candidates worth doing a B2B on? - Jeremiah

    Donut MediaDonut MediaPrije 2 mjeseci
    • Imo: eclipse gt > evo

      jace wilkeyjace wilkeyPrije 27 dana
    • These guys support Omaze. It’s a scam!!

      Bradon TurnerBradon TurnerPrije mjesec
    • E46 M3 onviously

      Kye 1Kye 1Prije 2 mjeseci
    • The diesel lmp1 car made by audi that would be really interesting. especially how that engine works

      Ewan HibbertEwan HibbertPrije 2 mjeseci
    • You're right. It's totally a juice, not milk. Almonds don't have nipples or utters.

      Brad TBrad TPrije 2 mjeseci
  • Wait wait, how does he know that im at thw toilet??!!!!!

    CarmareCarmarePrije dan
  • My neighbor has an beautiful modded e36 but i have never seen it moved or even worked on.😭😭😭😢😢😢😢😢😢😢☹️☹️☹️🥺🥺🥺

    Yo beastYo beastPrije dan
  • 0:14 I died 😂😂😂😂💀💀

    SAAN s.SAAN s.Prije dan
  • In europe you can get them for like 2000$ in mint condion so... Sucks for you guys

    Симеон ВалентиновСимеон ВалентиновPrije dan
  • too late they're already expensive

    Cheese SnifferCheese SnifferPrije dan
  • The e36 was Europe's s14

    CosmoraptorCosmoraptorPrije 2 dana
  • Good look finding one cheap in Europe

    CosmoraptorCosmoraptorPrije 2 dana
  • At lesst he tried😂 Merkel is proud of you.

    bl4ck_ desir3bl4ck_ desir3Prije 2 dana
  • Shut up!!!.... You are so damn money hungry you play your sponsors.. with the BS please stop

    Jay DanielsJay DanielsPrije 2 dana
  • There was no 330ci for the e36

    zemabinkszemabinksPrije 3 dana
  • Bruh as a German I really enjoyed the translator bits😂😂

    FlockerLPFlockerLPPrije 3 dana
  • I was acc takeing a shit when he said tha

    VecroBTWVecroBTWPrije 3 dana
  • German: benzin him: bin sin

    TikoyoTikoyoPrije 4 dana
  • “Mein deutsch ist scheiße” lmao the editor did him dirty

    zayzayPrije 4 dana
  • "There is one BMW that has been overlooked for decades thats the E36" Stands up looks outside the window see the streets Think Why are there 5 on the road i live and one in my driveway? Sipps "German juice" while eating my Schnitzel

    AJ-XimYAJ-XimYPrije 4 dana
  • If u wanna know e36 is The most popular drift car you can buy one with 2.5 that will be running only for 600$

    Classic Moto BoyClassic Moto BoyPrije 4 dana
  • wheres the fat guy with the beard gone, dam you paleo

    Carl KennedyCarl KennedyPrije 4 dana
  • In Germany you can find them under 2k lol

    TukamiTukamiPrije 4 dana
  • This "Mein Deutsch ist Scheisse" killed me xD

    Micha KowoMicha KowoPrije 4 dana
  • Meanwhile me with my M43 E36 feeling abandoned 😢

    AzRuLz YuuKiAzRuLz YuuKiPrije 4 dana
  • Yes i am in the toilet

    H.D 3878H.D 3878Prije 4 dana
  • you forget about e39. all the same stuff applies and id cosider it a bit more legendary than e46 or especially e90

    ukkomies100ukkomies100Prije 4 dana
  • e36 gang we rly out here

    shortstackhologramshortstackhologramPrije 4 dana
  • I AM on the toilet.. owwwnt

    Renato Carvalho MazzolaRenato Carvalho MazzolaPrije 4 dana
  • Thanks for awesome video

    sergiu pavlovsergiu pavlovPrije 5 dana
  • Whats better the diesel or gasoline version for both economy and power, does anyone know?

    Aidan Stowbunenko-SaitchenkoAidan Stowbunenko-SaitchenkoPrije 5 dana
  • E46 is basically an e36 with more weight, fragile subframe and no limited slip from the factory, unless it's an overpriced m3. I'll stick with my squirrely e30 haha

    87isbmw87isbmwPrije 5 dana
  • how did he know im taking a shit wtf

    Napoleon VilaboaNapoleon VilaboaPrije 5 dana
  • Sorry, but vtec and vanos is by ar not the same. Vtec phisicaly makes the in/ex valve go deeper, and longer in to the cilinder when activated. vanus, vvti, adjust the TIMING when to open(they dont open for longer, or deeper in to the cilinder). Valvetronic would be the same principle as vtec, but without mechanicaly moving parts and more electronics.

    kerstas10kerstas10Prije 6 dana
  • All BMW's have Understeer built into the suspension to balance the tendency of BMW's RWD to oversteer. I am BMW trained in Hayward, CA.

    AtomiKat Light IndustriesAtomiKat Light IndustriesPrije 6 dana
  • Workin on LS7 swapping my 97 318i drop. Gonna be fuuuuuun

    Kama KazeKama KazePrije 6 dana
  • google translate pronounced Benzin pretty well

    DanielDanielPrije 6 dana
  • It is almond juice my man!No almond tits=no almond milk.Simple!

    Gregor PGregor PPrije 6 dana
  • This man really guessed that I was in the bathroom

    Joey PerryJoey PerryPrije 8 dana
  • I see no m52b28 on that list

    LjhnhLjhnhPrije 8 dana
  • Bmw e34 owners: sad bmw Crying sounds.

    Smarty SnOrTeRSmarty SnOrTeRPrije 9 dana
  • I own a 1998 e36 328i sedan and it’s a very good daily driver but there is one problem I had to replace the VANOS 3 times and the car is going over 256k miles if you are thinking to buy the e36 just know or get ready to replace the VANOS when you first get it

    Im ScoobyIm ScoobyPrije 9 dana
  • Lmao I was on the toilet taking A bms

    Richard Pichinino-BordenRichard Pichinino-BordenPrije 10 dana
  • Absoluter Ehrenmann😂

    NoRa4NoRa4Prije 10 dana
  • When he said I was on the toilet I was literally just getting off I was spooked. I looked at my shit and was like “he knows”

    EnderEnderPrije 10 dana
  • For the first digit, they might start counting from 0, like computers does, that could be an explanation why the number 5 == to 6 cilinders

    BlackeagleBlackeaglePrije 11 dana
  • *Makes e36 prices go up

    Stl_MkvStl_MkvPrije 12 dana
  • I wanna get one but the country I live in only allows import cars with a engine smaller than 2.0 liters. Im thinking about getting the 318i and LS swapping it. Is that a good idea ?

    PMYPMYPrije 12 dana
  • M54B30 gang🥱🥱🤧😤

    Dawson K.Dawson K.Prije 13 dana
  • In Europe E36 has been used and abused so much, that there is almost no good ones left on a market : ).

    Mateusz KaczmarczykMateusz KaczmarczykPrije 13 dana
  • M50B28? Shouldn't it be M52B28?

    Tairo TeeTairo TeePrije 15 dana
  • the E36 M3 LTW is one of Paul Walker's most favourite cars aside from the Porsche Carrera GT and if I'm not mistaken the Nissan Skyline GT-R as well

    kevin wangsakevin wangsaPrije 15 dana
  • I actualy do little slides on my smart car, man do you need to have quick reflexes... also no power steering.

    Francisco LacerdaFrancisco LacerdaPrije 16 dana
  • How does Fredrick and Turek do it in the Corolla with such a short wheel base?

    Ryan LarkinRyan LarkinPrije 16 dana
  • As a person from europe who owns an E36, they aren't overlooked, they are more desirable than the E46, and to an extent, the E90, and you don't want "German VTEC" (VANOS) because its unreliable and the older engines are more durable.

    AugmentedGravityAugmentedGravityPrije 16 dana
  • Idk if this applies to evreywehre else in the world...

    AugmentedGravityAugmentedGravityPrije 16 dana
  • 4k?!?!?! Got my 4 door 328i for 750

    Tristan WilsonTristan WilsonPrije 17 dana
  • Here in Spain the E36 has got a bad reputation: Critical engine failure because it swallows plastic parts and cracks on the suspension turrets of the chasis

    Nico JuncalNico JuncalPrije 17 dana
  • E46 gannnnngggggggggggg

    douggie _douggie _Prije 18 dana
  • How did he know I was taking a shit

    DaltonDaltonPrije 18 dana
  • overused in Latvia ngl

    N1kzyN1kzyPrije 18 dana
  • It just so happens that im actually on the toilet shittin😂😂

    Treasure ScottTreasure ScottPrije 18 dana
  • please explain the toyota 22re!!!!!!!!

    jay jenkinsjay jenkinsPrije 20 dana
  • no, it WAS the almost perfect project car, then you made a video on it, and now they are expensive.

    BenjaminBenjaminPrije 20 dana
  • bensine is also the english world for it but western civilisation is stuck arguing wether gasoline or petrol is more wrong...

    nikola poyukovnikola poyukovPrije 20 dana
  • E46 is like *BRUHHHH*

    Dexter Sullen 'TRUTH'Dexter Sullen 'TRUTH'Prije 21 dan
  • 4KKKKK!?!?!?!?! i cannot find this car anywhere near mean in atlanta for even remotely close to that price

    MartyMartyPrije 21 dan
  • dude, you're the only reason that I've subscribed back to donut media, keep up the good work PS 14:45 is that in Karpacz, Poland?

    Filip ZbyszyńskiFilip ZbyszyńskiPrije 21 dan
  • Cough cough bimmer who? Nah Audi S4 QUATTRO is better 💨🔥

    LukeMyers78 RLukeMyers78 RPrije 21 dan
  • 12:06 georgia bitchees

    Tooksona ShanshashviliTooksona ShanshashviliPrije 22 dana
  • These engine codes are so fucking stupid. Like buying BMW. 😯 They tried to warn you!

    Matt SkucasMatt SkucasPrije 23 dana
  • Hold on how did you know I was taking a shit tho

    YoTREATMENTYoTREATMENTPrije 23 dana
  • I am indeed taking a shit how did u know

    Sw4gga McMuffinSw4gga McMuffinPrije 23 dana
  • I have a minty 1993 e36 pretty mint 2000 $ bucks located in pennsylvania holler at me ;) sitting in a garage runs great drives great welded diff comes with headers two seats and ready to drift thanks

    Cup WalkerCup WalkerPrije 23 dana
  • Thanks to increase prices of e36. That value our e46s. Much better car in every aspect.

    dAnIeL pGdAnIeL pGPrije 25 dana
  • I am in the toilet lol

    Jose Manuel ZamoraJose Manuel ZamoraPrije 26 dana
  • Who else actually watched this on the toilet 👀😂😂

    Nikhil NaikenNikhil NaikenPrije 26 dana
  • The introduction of VANOS was very confusing until you actually differentiated between valve lift vs vale timing.

    TheCalvinSkinnerTheCalvinSkinnerPrije 27 dana
  • The second number on the engine code isn't representing the configuration... On the M20 the two doesn't stand for 6 cylinders. xD

    Emill FrickeEmill FrickePrije 28 dana
  • It costs around us35k where i live

    RRPrije 29 dana
  • almond juice, yes.

    Victor AngelVictor AngelPrije 29 dana
  • The e36 318ti is my dream rally project. Great vid guys!

    Slam RahovartSlam RahovartPrije 29 dana
  • You’re dam right I’m gonna order that shit with oat milk... I do that shit on purpose cause you call it almond juice! I’m kidding. I think almond juice is a dope name for it 🔥 lol.

    ThatGuyDillonThatGuyDillonPrije mjesec
  • I’m trying to buy an e46 but I hear a lot of people say that they’re unreliable and than I hear some people say they are reliable so I don’t know, I just want to know to see if I should get it as my first car

    AlenAlenPrije mjesec
  • Beam-Tec

    Osvaldo MacielOsvaldo MacielPrije mjesec
  • 0:12 lmao wtf

    Brendan WalshBrendan WalshPrije mjesec
  • This feels like watching Bill Nye but for car junkies

    Solomon EdwardSolomon EdwardPrije mjesec
  • im not the same person after hearing that kid make that alien noise wtffffffff

    vincent paonevincent paonePrije mjesec
  • Hey im late to the party but i just wanted to say, thanks to all my video watching here im might be getting a e36 this weekend, but i cant go very fast in it beacuse i live in sweden and im only 13 or 14 in 2 days but its a class of cara that only goes 30km/h. If anyone at donut sees this, if i get the car wna see it?

    Axel PerssonAxel PerssonPrije mjesec
  • Vanos is not the same like vtec my friend, only vtec is different to vanos because it's not variable camshaft, it's variable valve lift.... The i-vtec is variable valve lift and cam 😎✌️

    K20_ep3_typeRK20_ep3_typeRPrije mjesec
  • I mean if its an Inline six, 6-I =5 🤷‍♂️ so a v8 would be two inlines so 8-2=6. Does that make sense? I don't really now bmw engine codes

    Preston RaddePreston RaddePrije mjesec
  • You cant say it was overlooked for decades. One of the most popular cars in europe in the 90s. I wish they were just a little bit more reliable but they are still pretty decent

    lol lollol lolPrije mjesec
  • 5:07 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 whoever gets it like

    Emil AltanovEmil AltanovPrije mjesec
  • Can confirm. I bought an e36 about 2 months ago, have loved every little bit of it.

    Stan SmithStan SmithPrije mjesec
  • 03:26 I didnt know bmw made a M50B28 hahaha

    LIFE ADDICTSLIFE ADDICTSPrije mjesec
  • 0:45 where tf is the camera donut. where did you put the camera. how did you know. EXPLAIN

    Shaun McGregorShaun McGregorPrije mjesec
  • I own 3 😃

    Camron RidleyCamron RidleyPrije mjesec
  • If any 3 series that has been overlooked, it’s the E21 generation

    tgloede96tgloede96Prije mjesec
  • 2% of 2% is the only almond apart of the milk, the rest is milk...

    Michael LopezMichael LopezPrije mjesec
  • quiet as a lil mouse

    Michael LopezMichael LopezPrije mjesec
  • Please tell the video editors to cut back in all the transitions and zooms! I got a headache @3:18 smh

    BeatsByRomeBeatsByRomePrije mjesec
  • @3:32 e36 never got the 330ci , heck the e36 neither got the "c" in its name for coupes

    MitlaxMitlaxPrije mjesec
  • Totally was doing a BM

    Kevin MorleyKevin MorleyPrije mjesec
  • U had me shaking laughing at almond juice

    Eddie LalowskiEddie LalowskiPrije mjesec
HRworld